Jednoduchá meditace na každý den

  1. Najděte si pohodlné místo k sezení.
  2. Zavřete si oči, nebo sklopte zrak tak, aby jemně spočinul na nějakém bodě před vámi a nebo na zemi.
  3. Několik minut plně vnímejte svůj dech, přirozeně se nadechněte a pak vydechněte nosem. Vnímejte jenom svůj dech – nádech a výdech.
  4. Nyní přeneste svou pozornost ma chodidla a představujte si, že jsou úplně uvolněná. Postupně přenášejte pozornost z chodidel ke kotníkům a lýtkám. Pomalu, jemně projděte všechny části svého těla a nádechem navozujte pocit uvolnění do každého svalu a místa, kde jste předtím vnímali napětí.
  5. Jakmile se přesunete do oblasti hlavy, vraťte zase plnou pozornost zpátky k dechu a pomalu se nadechujte a vydechujte. Představujte si, že nadechujete přírody, a výdechem se zbavujete veškerého zbývajícího napětí.
  6. Vnímejte svůj dech tak dlouho, dokud budete chtít. Až budete připraveni, napočítejte do pěti a vraťte svou pozornost do přítomnosti. Pokud jste měli zavřené oči, pomalu je otevřete.

#meditace #health #zdraví #jogapardubice #pardubice #joga #jogadnes #hathayoga #tadyated